-
Studenti jsou vedeni k tomu, aby byli schopni vykonávat a organizovat ubytovací služby, řídit provoz ubytovacích zařízení, tzn., aby absolventi:
− nabízeli a poskytovali služby v ubytovacích zařízeních, vykonávali služby recepce;
− pracovali s informačními technologiemi a rezervačními systémy při poskytování služeb v ubytovacích zařízeních;
− organizovali a koordinovali provoz jednotlivých úseků ubytovacích služeb a činnosti pracovních týmů v ubytování,
− účinně prezentovali a nabízeli doplňkové služby ubytovacího zařízení. -
Učí se vykonávat a organizovat gastronomické činnosti, řídit stravovací provoz, tzn., aby absolventi:
− dbali na dodržování hygienických předpisů a systému HAACP v gastronomii;
− ovládali a uplatňovali zásady racionální výživy i alternativních způsobů stravování;
− orientovali se v sortimentu potravin a nápojů;
− rozlišili vlastnosti a technologickou využitelnost potravin a nápojů;
− rozlišovali způsoby skladování potravin a nápojů;
– ovládali technologické postupy zpracování surovin, přípravy pokrmů a nápojů a kontrolovali jejich kvalitu;
− využívali a udržovali technické a technologické vybavení v gastronomickém provozu;
− ovládali techniku odbytu, systémy a způsoby obsluhy;
− volili vhodné formy obsluhy podle charakteru společenské příležitosti;
− organizovali a koordinovali činnosti pracovních týmů na F&B úseku;
− sestavovali menu, jídelní lístky a nápojové lístky podle gastronomických pravidel;
− organizačně i ekonomicky zajišťovali gastronomické akce;
− orientovali se v cizích kuchyních, zážitkové gastronomii a kulinářském umění, reagovali na nové trendy ve stravování. -
Učí se vykonávat a organizovat odborné činnosti služeb cestovního ruchu, tzn., aby absolventi:
− charakterizovali metody spolupráce v rámci principu partnerství na místní a regionální úrovni při vytváření nabídky služeb cestovního ruchu;
− orientovali se v organizačně-institucionální struktuře cestovního ruchu v ČR na podnikatelské, komunální, regionální a celostátní úrovni včetně adekvátních kompetencí;
− orientovali se v organizačně-institucionálním uspořádání cestovního ruchu v EU a v dalších významných destinacích světa a v obchodně právním vymezení jejich vztahu k ČR; ŠVP Hotelnictví a cestovní ruch 9
− využívali informačních technologií při vyhledávání a poskytování informací ve službách cestovního ruchu;
− poskytovali služby cestovního ruchu, prezentovali jejich nabídku pro různé druhy, formy cestovního ruchu a skupiny klientů. -
Učí se vykonávat obchodně-podnikatelské aktivity v hotelnictví a ve službách cestovního ruchu, tzn., aby se absolventi:
– orientovali v obchodně-podnikatelských aktivitách ubytovacích a stravovacích zařízení a institucí cestovního ruchu;
− organizovali průzkum trhu, výsledky vyhodnocovali, smluvně zabezpečovali odbyt výrobků a služeb;
− orientovali se v moderních formách nabídky a prodeje výrobků a služeb;
− využívali marketingových nástrojů k prezentaci ubytovacích a stravovacích služeb a služeb cestovního ruchu;
− charakterizovali způsob zabezpečení hlavní činnosti oběžným i dlouhodobým majetkem;
− organizovali a evidovali zásobovací činnost;
− kalkulovali ceny výrobků a služeb a smluvně zabezpečovali jejich odbyt;
− sestavovali operativní a dlouhodobější plány;
− zajišťovali základní operace personálního řízení, vyhotovovali návrhy pracovní smlouvy;
− vedli podnikovou administrativu, evidovali pohyb majetku a finančního toku;
− vyhotovovali podnikové a obchodní písemnosti v souladu s normalizovanou úpravou.
Uplatnění absolventů v praxi
Absolventi najdou uplatnění ve středních technickohospodářských funkcích ve službách stravovacích, ubytovacích, informačních a dalších službách cestovního ruchu, budou vykonávat odborné činnosti provozní, marketingové, obchodně podnikatelské a řídicí v nejrůznějších pracovních pozicích a v různých právně organizačních formách podnikání, a to jak v pozici zaměstnance, tak zaměstnavatele a podnikatele. Po celou dobu studia je student připravován ke studiu na vysoké škole, především ekonomického směru.
Přijímací řízení
Viz webové stránky www.soupolicka.cz
Praxe/odborný výcvik
Souvislá 14denní praxe v informačních centrech, průběžná praxe na smluvních pracovištích (recepce hotelu, penzionu).
Praxe je zastoupena v každém ročníku studia
Možnosti dalšího vzdělávání
V průběhu studia může žák využít i vzdělávání prostřednictvím odborných kurzů a stáží z oblasti gastronomie.
Pro názornější představu o oborech studovaných na SOŠ a SOU Polička nezapomeňte zhlédnout naše videa a virtuální prohlídku.