Obor, zaměření | Ukončení studia |
Přijmou 2021/22 |
Přihl./přij. 2020/21 |
Přijímací zkoušky |
PLP | OZP |
---|---|---|---|---|---|---|
Gymnázium 79-41-K/41 | Maturitní zkouška4 roky | 30 | 27/20 | ČJ,M | NE | ANO |
Gymnázium (zaměření na předškolní pedagogiku a pedagogiku volného času) 79-41-K/41 | Maturitní zkouška4 roky | 30 | 27/20 | ČJ,M | NE | ANO |
Gymnázium (zaměření na rozšířenou výuku cizích jazyků) 79-41-K/41 | Maturitní zkouška4 roky | 30 | 27/20 | ČJ,M | NE | ANO |
Sociální činnost (Pečovatelská činnost) 75-41-M/01 | Maturitní zkouška4 roky | 20 | 26/25 | ČJ,M | NE | ANO |
Sociální činnost (Sociálně správní činnost) 75-41-M/01 | Maturitní zkouška4 roky | 20 | 26/25 | ČJ,M | NE | ANO |
Průmyslový design 82-41-M/04 | Maturitní zkouška4 roky | 12 | 16/10 | TZ | ANO | NE |
Výtvarné zpracování kovů a drahých kamenů (Umělecké kovářství a zámečnictví) 82-41-M/06 | Maturitní zkouška4 roky | 6 | 5/4 | TZ | ANO | ANO |
Výtvarné zpracování kovů a drahých kamenů (Umělecké zlatnictví) 82-41-M/06 | Maturitní zkouška4 roky | 6 | 5/4 | TZ | ANO | ANO |
Řezbářství 82-41-M/10 | Maturitní zkouška4 roky | 0 | 0/0 | TZ | ANO | NE |
Design interiéru (Bytový architekt) 82-41-M/11 | Maturitní zkouška4 roky | 15 | 20/20 | TZ | ANO | ANO |
Výtvarné zpracování keramiky a porcelánu 82-41-M/12 | Maturitní zkouška4 roky | 6 | 7/7 | TZ | ANO | ANO |
Výtvarné zpracování skla a světelných objektů (Broušení a rytí skla) 82-41-M/13 | Maturitní zkouška4 roky | 6 | 4/4 | TZ | ANO | NE |
Výtvarné zpracování skla a světelných objektů (Hutní tvarování skla) 82-41-M/13 | Maturitní zkouška4 roky | 6 | 4/4 | TZ | ANO | NE |
Výtvarné zpracování skla a světelných objektů (Malba skla) 82-41-M/13 | Maturitní zkouška4 roky | 6 | 4/4 | TZ | ANO | NE |
Kamenosochařství 82-41-M/16 | Maturitní zkouška4 roky | 6 | 5/3 | TZ | ANO | ANO |
Kamenosochařství (Architektura staveb v zahradách a parcích) 82-41-M/16 | Maturitní zkouška4 roky | 6 | 5/3 | TZ | ANO | ANO |
Konzervátorství a restaurátorství 82-42-M/01 | Maturitní zkouška4 roky | 5 | 6/6 | TZ | ANO | NE |
Uměleckořemeslné zpracování kovů (Práce kovářské a zámečnické) 82-51-L/01 | Maturitní zkouška4 roky | 8 | 12/12 | TZ | ANO | ANO |
Uměleckořemeslné zpracování kovů (Práce zlatnické) 82-51-L/01 | Maturitní zkouška4 roky | 8 | 12/12 | TZ | ANO | ANO |
Uměleckořemeslné zpracování dřeva 82-51-L/02 | Maturitní zkouška4 roky | 6 | 6/6 | TZ | ANO | ANO |
Uměleckořemeslné zpracování kamene a keramiky (Práce kamenické) 82-51-L/04 | Maturitní zkouška4 roky | 8 | 4/4 | TZ | ANO | ANO |
Uměleckořemeslné zpracování kamene a keramiky (Práce keramické) 82-51-L/04 | Maturitní zkouška4 roky | 8 | 4/4 | TZ | ANO | ANO |
Uměleckořemeslné zpracování skla (Broušení a rytí skla) 82-51-L/05 | Maturitní zkouška4 roky | 8 | 4/4 | TZ | ANO | ANO |
Uměleckořemeslné zpracování skla (Hutní tvarování skla) 82-51-L/05 | Maturitní zkouška4 roky | 8 | 4/4 | TZ | ANO | ANO |
Uměleckořemeslné zpracování skla (Malba skla) 82-51-L/05 | Maturitní zkouška4 roky | 8 | 4/4 | TZ | ANO | ANO |
Uměleckořemeslné zpracování skla (Umělecké vitráže) 82-51-L/05 | Maturitní zkouška4 roky | 8 | 4/4 | TZ | ANO | ANO |
Strojník (Strojník sklářských automatů) 23-65-H/01 | Výuční list3 roky | 6 | 4/4 | ANO | ANO | |
Sklář – výrobce a zušlechťovatel skla (Brusič skla) 28-58-H/01 | Výuční list3 roky | 6 | 5/5 | ANO | ANO | |
Sklář – výrobce a zušlechťovatel skla (Sklář) 28-58-H/01 | Výuční list3 roky | 6 | 5/5 | ANO | ANO | |
Kameník 36-54-H/01 | Výuční list3 roky | 6 | 6/6 | ANO | ANO | |
Ošetřovatel 53-41-H/01 | Výuční list3 roky | 9 | 18/18 | ANO | ANO | |
Aranžér (Aranžér – propagační grafik) 66-52-H/01 | Výuční list3 roky | 8 | 7/7 | ANO | ANO | |
Umělecký kovář a zámečník, pasíř 82-51-H/01 | Výuční list3 roky | 8 | 4/4 | TZ | ANO | ANO |
Umělecký truhlář a řezbář 82-51-H/02 | Výuční list3 roky | 8 | 6/6 | TZ | ANO | NE |
Zlatník a klenotník 82-51-H/03 | Výuční list3 roky | 5 | 4/4 | TZ | ANO | ANO |
Umělecký keramik 82-51-H/04 | Výuční list3 roky | 4 | 8/8 | TZ | ANO | ANO |
Nástavby: | ||||||
Podnikání; VYU 64-41-L/51 | Maturitní zkouška2 roky | 25 | 20/20 | ČJ,M,PO | NE | ANO |
Podnikání (Sociálně správní činnost); Dálková; VYU 64-41-L/51 | Maturitní zkouška3 roky | 25 | 20/20 | ČJ,M,PO | NE | ANO |
Podnikání (Technický provoz pohřební služby); Dálková; VYU 64-41-L/51 | Maturitní zkouška3 roky | 25 | 20/20 | ČJ,M,PO | NE | ANO |
Zkrácené studium: | ||||||
Sklář – výrobce a zušlechťovatel skla (Brusič skla); MAT 28-58-H/01 | Výuční list1 rok | 3 | 1/1 | ANO | ANO | |
Sklář – výrobce a zušlechťovatel skla (Sklář); MAT 28-58-H/01 | Výuční list1 rok | 3 | 1/1 | ANO | ANO | |
Kameník; MAT 36-54-H/01 | Výuční list1 rok | 3 | 2/2 | ANO | ANO | |
Světelská akademie je umístěna v krásném prostředí u řeky Sázavy, podél které je vybudovaná cyklostezka. V areálu školy s parkovou úpravou a sochařskou výzdobou jsou nově zrekonstruované a zmodernizované budovy. Součástí celého komplexu jsou i domov mládeže, sportovní areál, FIT centrum, moderní jídelna s kantýnou, školní sklářská huť, ateliéry a dílny jednotlivých oborů, výstavní galerie.
Škola je státní a je jednou ze tří uměleckých škol v ČR s akreditací MŠMT k výuce vysokoškolských uměl. oborů. Kromě VOŠ, čtyřletého Gymnázia a oboru Sociální činnost a Ošetřovatel je orientována na výuku výtvarných oborů a uměleckých řemesel formou čtyřletého maturitního studia i tříletých učebních oborů.
Bakalářský obor Konzervování a restaurování objektů kulturního dědictví – uměleckořemeslných děl.
GYMNÁZIUM – všeobecné, zaměřené na předškolní pedagogiku a pedagogiku volného času, zaměřené na rozšířenou výuku jazyků (příprava na VŠ).
SOCIÁLNÍ ČINNOST (sociálně správní činnost, pečovatelská činnost) – maturita (bez matematiky), OŠETŘOVATEL – výuční list. V sociálních oborech jde o práci s lidmi – s dětmi, s mládeží i seniory, se zdravými i postiženými. V ústavech, školách, zařízeních i v terénu – kde je třeba. Tomuto zaměření odpovídá celý náš výukový program. Máme partnerskou školu v Německu v Lipsku, kam jezdí naši žáci na výměnné stáže. Pořádáme exkurze do různých institucí, nabízíme žákům kurz znakového jazyka.
VÝTVARNÉ OBORY – maturita (bez matematiky) • Zahradní architekt – stavby v zahradách a parcích • Bytový architekt • Průmyslový design • Kamenosochařství • Řezbářství • Výtvarné zpracování kovů (zlatník, um. kovář) • Konzervátorství a restaurátorství • Výtvarné zpracování keramiky a porcelánu • Výtvarné zpracování skla a světelných objektů.
UMĚLECKOŘEMESLNÉ OBORY – maturita (bez matematiky) • Uměleckořemeslné zpracování dřeva • Uměleckořemeslné zpracování kovů (zlatník, um. kovář) • Uměleckořemeslné zpracování kamene a keramiky • Uměleckořemeslné zpracování skla (vitráže, tvarování, broušení a rytí, malba skla).
TŘÍLETÉ UČEBNÍ OBORY – výuční list • Aranžér – propagační grafik • Zlatník a klenotník • Umělecký kovář a zámečník • Umělecký truhlář a řezbář • Kameník (krajské stipendium) • Umělecký keramik • Sklář – výrobce a zušlechť. skla (sklář, broušení a rytí, malba skla).
VOŠ – Řízení sklářské a keramické výroby • Řízení výroby zpracování kamene.
NÁSTAVBOVÉ STUDIUM – maturitní (denní, dálkové) • Podnikání • Sociální činnost.
Jednoleté pomaturitní učební obory.
Nabízíme získání výučního listu za jeden rok (po ukončení čtyřletého studia i bez absolvování maturity).
V rámci vzdělávání se studenti zapojují do širokého spektra mezinárodních programů a sympozií. Své práce pravidelně prezentují na akcích a výstavách s mezinárodní účastí. Pořádáme pravidelné výměnné stáže a pobyty ve spolupráci se zahraničními partnerskými školami v Bulharsku, Francii, Rakousku, Německu a na Slovensku.
Podmínky přijetí – do uměleckých oborů pouze talentové zkoušky, gymnázium a sociální činnost – státní přijímací zkoušky.
Škola výrazně podporuje individuální přístup ke studentům, nadstandardně komunikuje s rodiči. Kreativitu a další dovednosti žáků podporuje i formou kroužků, které jsou zdarma (výtvarné, řemeslné, jazykové, počítačové, sportovní a další).
Termíny Dnů otevřených dveří jsou průběžně zveřejňovány na webových stránkách. Návštěva školy vč. dílen a ateliérů je možná po předchozí dohodě kdykoli. Ubytování i stravování v areálu školy. U vybraných oborů je bezbariérový přístup.