Zavřít

Soukromá střední škola podnikatelská, s. r. o., OpavaObor: Ekonomika a podnikání (Žurnalistika a mediální komunikace)Oborová skupina: Školy hotelové a podnikatelské

Obor, zaměření, kód oboru KKOV Ukončení
studia
Přijmou
2024/25
Přihl./přij.
2023/24
Přijímací
zkoušky
PLP OZP
Ekonomika a podnikání (Žurnalistika a mediální komunikace) 63-41-M/01 Maturitní zkouška 4 roky 16 20/10 NE NE
Školné: 19 200 Kč

Charakteristika oboru

Maturitní studijní obor "Žurnalistika a Mediální Komunikace" přináší studentům jedinečnou příležitost zkoumat svět médií, komunikace a novinařiny. Tento obor nejenže poskytuje teoretické znalosti, ale také praktické dovednosti nezbytné pro úspěšnou kariéru v médiích a komunikačním odvětví. Studenti se stávají kritickými mysliteli, schopnými analyzovat, psát a komunikovat v různých médiích a prostřednictvím různých platforem.

V rámci tohoto oboru studenti procházejí rozsáhlým vzdělávacím programem, který zahrnuje novinařinu, mediální etiku, public relations, teorii médií a mnoho dalšího. Ale nejen to, naši studenti mají také příležitost získat praktické zkušenosti prostřednictvím stáží, projektů a spolupráce s mediálními organizacemi. Tato kombinace teoretického vzdělání a praktického cvičení připravuje studenty na náročnou a dynamickou realitu mediálního prostředí.

Po dokončení tohoto studijního oboru mají absolventi široké možnosti uplatnění. Mohou se stát novináři, redaktory, mediálními analytiky, PR specialisty, marketingovými komunikátory a mnoho dalšího. Vzhledem k rostoucímu významu médií a komunikace ve světě dnes mají naši absolventi klíčovou roli v informační společnosti. Tento obor nejenže poskytuje dovednosti potřebné pro úspěšnou kariéru, ale také podporuje kritické myšlení, týmovou spolupráci a schopnost efektivně komunikovat ve všech oblastech života.

Profil absolventa

  • zná základní principy, postupy a problémová místa komunikace organizace s veřejností a médii

  • umí sestavit komunikační strategii

  • umí zpracovávat plány a projekty informování, vyhodnocovat názory veřejnosti, vypracovat informační výstupy

  • dovede získávat informace o zpracovávané problematice, je obeznámen s mediální analýzou

  • je schopen se písemně a slovně vyjadřovat na úrovni odpovídající vysokým nárokům, které jsou na pracovníky médií a public relations kladeny

  • komunikuje ve dvou světových jazycích, v jednom z nich na vyšší komunikativní úrovni

  • dovede využívat IT nástroje na vyšší úrovni

  • zná základy statistického zpracování dat, kvalifikovaně používá při své práci internet

  • je připraven pro výkon profesí publicisty (redaktora, novináře, reportéra) a odborného pracovníka vztahů s veřejností

  • umí využívat tisková a komunikační média

  • využívá a rozeznává grafické i jazykové výrazové prostředky užívané při tvorbě vlastních textů

  • používá moderní informační technologii k získání informací

  • orientuje se v užívání slohových postupů a útvarů a poznatky dovede aplikovat při tvorbě publicistických útvarů

  • získá dovednosti a znalosti z oblasti mediální produkce, dějin médií, role médií ve společnosti

  • orientuje se v legislativě ČR

Uplatnění absolventa

  • OSVČ, podnikatel

  • oblast mediální komunikace napříč veřejným i soukromým sektorem

  • publicista (redaktor, novinář, reportér)

  • ve firmách zaměřených na mediální komunikaci

  • samostatný pracovník v médiích, reklamě

  • odborný pracovník vztahů s veřejností - PR

  • odborný pracovník v marketingové firmě

  • samostatný pracovník v informacích

  • samostatný pracovník v reklamní agentuře

  • studium na fakultách zaměřených na žurnalistiku a média a komunikaci

  • pracovník marketingových a reklamních společnostech,

  • pracovník v marketingových a reklamních útvarech firem

  • pracovník v mezinárodních a správních institucích

  • pracovník v zájmových, politických a dalších organizacích

Zobrazit více

Detail oboru se statistickými informacemi

Jaké byly šance na přijetí v minulých letech? Jak úspěšní byli studenti u maturit?

Nahlédněte, jaké informace můžete získat?

Pro zakoupení statistických informací se přihlaste
Nákupem za 1 kredit získáte přístup ke statistickým informacím o jednom vybraném oboru u jedné školy po dobu 12 měsíců od zakoupení.
Aktualizace: každoročně v X. měsíci
Soukromá střední škola podnikatelská, s. r. o., Opava