Čtyřleté denní studium ukončené maturitní zkouškou je určeno pro studenty, kteří jsou aktivními sportovci. Zejména fotbalisty, hokejisty, florbalisty a i pro jiné oblasti sportu.
Pojem „management sportu“ je v tomto studiu chápán ze dvou hledisek:
-
management sportu jako vykonávání manažerské praxe ve sportovním prostředí
-
management sportu jako studijní obor rozvíjející oblast profesionální přípravy v dané specializaci
Ve škole se student naučí
-
ekonomii, management, marketing, finance a další předměty s ekonomickým základem
-
biomedicínské disciplíny (somatologie a fyziologie tělesné zátěže)
-
sportovní teorii (historie a pravidla sportovní disciplíny, teorie tréninku včetně didaktiky)
-
fungování těla v zátěži
-
zásady organizování a vedení moderního tréninku
-
vidět klub po ekonomické stránce
-
práci s výpočetní technikou
-
cizí jazyky (AJ, NJ, RJ – výběr)
-
právo a společenské vědy
Součástí povinné části studia je 14 denní praxe ve sportovních klubech a organizacích.
Uplatnění absolventů
Možnosti uplatnění absolventů jsou velmi široké, od funkcí na různých organizačních úrovních ve stávajících sportovních klubech až po národní instituce a zařízení, které nabízejí rekreační, rehabilitační a volnočasově zaměřené programy (fitness, wellness), v reklamních a marketingových agenturách, v oblasti sportovního zboží, v organizacích specializovaných na uspořádání sportovních podniků.
Obor Management sportu koncepčně zapadá do struktury studijních oborů ekonomicko-správní fakulty. Důraz je kladen nejen na předměty obecného ekonomického základu, ale i na aplikované disciplíny, které se věnují specifickým problémům sportovního prostředí.
Studijní plán je směřován ke globálnímu pohledu na problematiku managementu a na širší uplatnění absolventa i v různých ekonomicko-administrativních sférách. Další možnosti pokračování ve vysokoškolském studiu jsou na katedře sportovních studií v navazujících studijních programech.