Žáci v průběhu studia získají tyto odborné kompetence, aby byli schopni:
-
připravovat, realizovat a evaluovat výchovně vzdělávací činnosti zaměřené na vzdělávání a péči o děti předškolního věku a na volný čas dětí školního věku,
-
chápat a systematicky rozvíjet dispozice dětí,
-
zaměřovat se na rozvoj klíčových kompetencí a mít vytvořeny předpoklady pro sebehodnocení a sebereflexi,
-
ovládat základní dramatické, hudební, pohybové a pracovně technické činnosti,
-
sledovat průběžně vývoj pedagogické teorie a změny ve vzdělávací politice včetně legislativní změn,
-
usilovat o nejvyšší kvalitu své práce, činnosti organizace nebo poskytovaných služeb,
-
komunikovat a řešit problémy,
-
dbát na bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci,
prostřednictvím těchto předmětů: obecná pedagogika, předškolní pedagogika, pedagogika volného času, psychologie, hudební umění, výtvarná tvorba, tvořivá dramatika, hra na klavír, pohybové dovednosti aj.
Uplatnění absolventů v praxi
Absolvent se uplatní jako učitel mateřské školy nebo jako vychovatel ve školských zařízeních pro zájmové vzdělávání (zejména ve školních družinách, školních klubech a ve střediscích volného času), ve školských výchovných a ubytovacích zařízeních s výjimkou školských výchovných a ubytovacích zařízení nebo jejich oddělení zřízených pro děti a žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy a středisek výchovné péče. Absolvent se dále uplatní jako pedagog volného času, který vykonává komplexní přímou pedagogickou činnost v zájmovém vzdělávání ve školách a školských zařízeních pro zájmové vzdělávání. 9 Absolvent se uplatní také v neškolských zařízeních, např. v sociálních nebo zdravotnických zařízeních, kde se pro výkon výchovné a vzdělávací činnosti vyžaduje pedagogická způsobilost.
Přijímací řízení
Pro přijetí na uvedený obor denní formy se konají jednotné přijímací zkoušky z českého jazyka a matematiky a na přihlášce ke studiu je nutné doložit potvrzení lékaře o zdravotní způsobilosti ke studiu.
Součástí přijímacího řízení do denní formy je také školní přijímací zkouška zaměřená na hudebně-dramatické schopnosti.
Na zkrácené dálkové studium jsou žáci přijímání v pořadí získaných bodů dle nastavených kritérií přijímacího řízení pro příslušný školní rok.
Kritéria přijímacího řízení jsou zveřejněna na webových stránkách školy vždy v průběhu ledna příslušného školního roku.
Praxe/odborný výcvik
Odborné praxe se konají od 1.–3. ročníku v denním studiu ve stanovených termínech v celkovém rozsahu 10 týdnů v mateřských školách, školních družinách a zařízeních pro volný čas dětí. Zkrácené dálkové studium musí vykonat odbornou praxi v rozsahu 5 týdnů v průběhu studia, nejpozději však do 30. března maturitního ročníku.
Možnosti dalšího vzdělávání
Nad rámec výuky absolvují žáci v rámci studia dva dvoudenní semináře a to: kreativní seminář a hudebně pohybový seminář, které jim nabízí široké možnosti činností pro práci s dětmi.
V průběhu studia je žákům nabízena spousta kurzů a seminářů akreditovaných v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, které jsou následně součástí jejich profesního portfolia.